Recenzija ‘Interview With the Vampire’: AMC, adaptacija Anne Rice

TV pregledReći ću jednu stvar o AMC-jevom novom pristupu Intervju s vampirom: Nije suptilno. Ali opet, nitko ne traži plašljivu adaptaciju Anne Rice, zar ne? Riceini bestseleri romana o gotičkim vampirima neskriveno uživaju u seksu, krvi i strasti, a ovo Vampir serija — premijera nedjelja, 2. listopada u 10/9c; Vidio sam prve tri epizode — sigurno donosi te stvari u pikovima. Veličanstveno je melodramatičan i istinski uznemirujući s raskošnim vizualnim stilom, ali melodrama ponekad prelazi u apsurd. Neki će se zaljubiti u ovu adaptaciju, mislim… a neki će je jednostavno voljeti mrziti – gledati.

Intervju s vampirom AMC Molloy Ericom BogosianomPedeset godina nakon njihovog prvog susreta, vječni vampir Louis, kojeg igra Igra prijestolja‘ Jacob Anderson, pronalazi iscrpljenog novinara Daniela Molloya kako bi mu pomogao ispričati svoju životnu priču. (Ovo je rijetka TV emisija u kojoj je uređaj za kadriranje gotovo jednako zanimljiv kao i glavna priča, zahvaljujući oštrim referencama na aktualne događaje i otrcanom, cerebralnom preokretu Erica Bogosiana kao Molloya.) Louisova priča, prožeta seksom i nasiljem, vodi nas natrag u bordele i ilegalne kockarnice New Orleansa iz 1910. godine — a njegov status crnca na jugu apsolutno je važan faktor i ovdje. Upoznaje Lestata (Sam Reid), francuskog šarmera medenog glasa koji uzima Louisa pod svoje i vodi ga kroz načine kako biti krvopija, od pravilnog hranjenja i rituala spavanja do mističnog umijeća čitanja misli.

VampirPremijera plete zavodljivu čaroliju, pretjeravajući na sve najbolje načine s prekrasnim kostimima iz razdoblja i dizajnom produkcije koji podsjeća Boardwalk Empire i Knick s nadnaravnim obratom. Vizualni efekti su također vrhunski, sa cool dodirima poput vampirske kože koja se malo po malo rastapa na suncu i Lestata koji zamrzava vrijeme da telepatski razgovara s Louisom. Pisac Rolin Jones (Perry Mason, Svjetla petka navečer) i Emmyjem nagrađeni redatelj Alan Taylor (Igra prijestolja, Obitelj Soprano) donose ozbiljan prestižni TV ugled i donose neke hrabre izbore u pripovijedanju. Homoerotski podtekst romana ovdje postaje eksplicitan tekst, s Louisom i Lestatom koji su zarobljeni u intenzivnoj zaljubljenosti. Dok dijele senzualni trostruki susret s prostitutkom, Lestat zariva zube u Louisov vrat — i iskonska snaga njegova ugriza obojica lebde u zraku.

Intervju s vampirskim AMC Lestatom Samom ReidomPrvotno uzbuđenje vampira s vremenom nestane, ustupajući mjesto ovozemaljskim brigama, a tako je i s ovim Intervju s vampirom. Nakon te blistave premijere, Louisova priča postaje manje zanimljiva kako se ustalila, povučena njegovim zamornim obiteljskim problemima. Anderson ima ozbiljnu vatru i gravitaciju kao Louis, što ga čini solidnom, simpatičnom glavnom ulogom. Ali pomalo sam razdiran Reidom kao Lestatom: on ima hipnotičku, nezemaljsku kvalitetu koja je ponekad očaravajuća… a ponekad smiješna. (Napomena: dijete vampirica Claudia, koju glumi Kirsten Dunst u filmu iz 1994., ne pojavljuje se u prve tri epizode, ali odabir starije tinejdžerice za ulogu – Bailey Bass je ovdje igra – neizbježno otupljuje dio faktora šoka .)

Koliko god je zabavno vidjeti Vampir Izleti iz tračnica, ponekad se izgubi u vlastitom uživanju, s prenapetim vrištećim utakmicama postavljenim na gromoglasan rezultat koji je na rubu kampa. (Ovo je emisija u kojoj se ozbiljno postavlja pitanje “Jesi li pojeo bebu?” I to ne samo jednom!) Ima naznaku Hanibaldivlja krvožednost, ali nije ni približno tako profinjeno kao što je bilo to krvavo remek-djelo. Ipak, ovo Vampir uspijeva pronaći trenutke lirske ljepote među svim viškom. Louis u jednom trenutku savjetuje Molloya da “dopusti da te priča zavede”, i neko je vrijeme ova priča doista zavodila mene… ali neke nas čarolije mogu samo toliko dugo držati u transu.

TVLINE ZAKLJUČAK: AMC-jev prekrasan novi pristup Intervju s vampirom svakako je odvažan i zavodljiv, ali prečesto prelazi u tabor.