Recenzija ‘Ne brini draga’: Nevolje u raju

Baš kao što je bonsai donekle zasjenjeno divovskom sekvojom, “Don’t Worry Darling” film nam dolazi donekle zasjenjen “Don’t Worry Darling” generatorom tračeva iza scene. Šteta, jer film treba ocjenjivati ​​po zaslugama, a ne po memovima. U filmu, koji je režirala Olivia Wilde, postoji značajan vizualni štih, au svojoj srži na maštovit način razmatra zabrinjavajući kulturni trend, o kojem neću raspravljati jer uključuje otkrivenje u trećem činu.

Ipak, ne bih preporučio “Ne brini, draga”. Napisala ga je Katie Silberman prema priči braće Careya i Shanea Van Dykea, pati od velikog strukturalnog problema, a to je da u svom beskrajno podstavljenom srednjem dijelu stidljivo odbija prijeći na poantu sve dok ne iscrpi strpljenje publike, a zatim projuri kroz kasno objašnjenje koje zaslužuje pažljivije razmatranje.

“Don’t Worry Darling” glumi beskrajno dojmljivu Florence Pugh, koja se ističe u svakom modu kao jedna od gomile besprijekorno izvrsnih kućanica koje žive u idiličnoj, ali čudnoj pustinjskoj zajednici. Žene se doimaju kao hiperženstvene, ili možda samo prosječno ženstvene za to razdoblje, a to su, sudeći po autima i odjeći, poratne godine. Dok dame mašu za pozdrav u svojim lijepim haljinama, svako jutro njihovi muževi s mršavim kravatama odlaze raditi na tajni pothvat s prizvukom Projekta Manhattan, osim što se ovaj zove “Projekt pobjede”. Sretni mladi parovi provode večeri uživajući u golemim odrescima, zamamnim koktelima i žustrom vođenju ljubavi. Život je savršen.

Presavršeno, na nadrealno, “Zona sumraka” način. Spektakularno detaljan produkcijski dizajn Katie Byron iz 50-ih i kinematografija prepuna boja Matthewa Libatiquea odmah izazivaju sumnju da je film satira, fantazija ili kombinacija obojega, poput “Trumanova showa” ili “Pleasantvillea”. Žene su toliko elegantne, vesele i vrtoglave u kućanstvu da bi isto mogle biti stanovnice nekog doista optimalnog mjesta, kao što je Stepford, Conn.

Olivia Wilde i Nick Kroll

Fotografija:

Warner Bros.

Gospođa Pugh, koja je gotovo cijelo vrijeme na ekranu, gura svoj lik, Alice, kroz širok raspon emocija dok počinje dijeliti zabrinutost svoje domaćice, Margaret (KiKi Layne), koja upozorava da stvari nisu onakve kakvima se čine . Kad Margaret nestane, a Alice odluta u nedozvoljeno područje dok svjedoči nečemu za što vjeruje da je avionska nesreća, počinje paničariti. Zbog toga posjećuje zlokobnog liječnika (Timothy Simons) koji joj obećava da će se svi njezini problemi otopiti čim počne uzimati prave lijekove. Susjedi poput njezine prijateljice Bunny (glumi je gospođa Wilde) govore joj da su njezine brige neutemeljene. A njezin ljubazno poletni muž, Jack (Harry Styles), tješi je i podsjeća je da bi svima trebala biti čast pomoći u izvršenju velikih planova karizmatičnog vođe projekta Victory, Franka (Chris Pine). Međutim, kroz Aliceine oči, svima voljeni Frank počinje se doimati kao lažljivi vođa kulta.

Izgledajući predivno u svojim haljinama i šminkom iz srednjeg stoljeća, gospođa Pugh ponovno pokazuje da je jedna od najuzbudljivijih glumica svoje generacije, a iako gospodin Styles nije tako impresivan u svojoj manje zahtjevnoj ulozi, on pokazuje potencijal da slijedi Franka Sinatru i put Elvisa Presleya od pop idola do prave filmske zvijezde.

Florence Pugh

Fotografija:

Warner Bros.

To je gospođa Wilde čije samozadovoljstvo povlači film dolje. Sjećate li se kako su bile tijesne one epizode “Zone sumraka”? Većina je bila oko 24 minute. U “Don’t Worry Darling”, središnji dio se nastavlja otprilike tri puta više jer gospođa Wilde ne može prestati ubacivati ​​scenu za scenom praveći samo najmanje varijacije na istoj točki zapleta.

Sveukupni učinak je razdražujući. Debi gospođe Wilde iza kamere, tinejdžerska komedija “Booksmart” prije tri godine, bila je smiješna, ali je ponudila malo redateljske vizije. Ovaj put gospođa Wilde očito želi promijeniti percepciju, dajući ambicioznu ponudu za skok u redove autora s važnim temama i fantastičnim elementima koji čeprkaju po podsvijesti i pokušavaju napraviti spektakularnu vizualnu kartu za Alicein unutarnji sukob. Ipak, slike, poput jezivog krupnog plana očne jabučice i interludija iz geometrijskog grupnog plesa u stilu Busbyja Berkeleyja, previše se trude da impresioniraju i postaju ustajale s ponavljanjem.

Chris Pine

Fotografija:

Warner Bros.

Svakako bih radije gledao ambiciozan film nego neambiciozan. Ali filmu gđe Wilde treba više discipline i manje halucinacija. Kako sada stoji, “Don’t Worry Darling” sigurno će biti svrstan u istu mentalnu kategoriju kao i “The Stepford Wives”, užasan film koji se može svesti na punch line.

Autorska prava ©2022 Dow Jones & Company, Inc. Sva prava pridržana. 87990cbe856818d5eddac44c7b1cdeb8